Eier | - Det tilbys attraktive pengespill innenfor ansvarlige rammer, med formål om å forebygge problemspill
- Selskapet drives effektivt for å sikre at mest mulig av overskuddet går tilbake til samfunnet
- Selskapet følger forventningene som stilles til statlige selskap i eierskapsmeldingen
| - Samfunnsoppdraget ligger til grunn for selskapsstrategi, mål- og planverk og er en integrert del av selskapets virksomhetsstyring
- Kontinuerlig arbeid med å sikre effektiv drift, og særskilt rapportering til eier på dette
- Jevnlig rapportering til eier, kontaktmøter samt rapportering til generalforsamling
|
Tilsyn og revisjon | - Spill blir tilbudt og selskapet blir drevet i tråd med gjeldene lover og regler
- Kunnskap og innsikt om Norsk Tippings spillere og pengespillmarkedet for øvrig deles
| - Kvalitetssystem med policyer og retningslinjer som regulerer ulike deler av selskapets drift
- Kontaktmøter med tilsynsmyndigheter (Lotteri- og stiftelsestilsynet) og løpende dialog
- Forberedelse og deltakelse på revisjoner
|
Spilleavhengighetsmiljøet | - Forbedring og videreutvikling av Norsk Tippings arbeid med å forebygge problemspill
- Deling av kunnskap, innsikt og data om Norsk Tippings spilltilbud og pengespillmarkedet for øvrig
| - Kontinuerlig dokumentasjon av effekt
- Innovasjonsarbeid knyttet til ansvarlighet
- Etablerte og regelmessige kontaktmøter (minst 2 ganger per år) med spilleavhengighetsmiljøet, samt fortløpende dialog med de ulike aktørene
- Bidrag til rapporter og forskningsprosjekter
|
Medarbeidere og fagforeninger | - At selskapet følger lovverk og inngåtte avtaler
- At selskapet opererer i henhold til Norsk Tippings verdier og etterlever målene man har satt seg for bærekraftarbeidet
- At kompetanseplaner blir kommunisert, kompetansekartlegging gjennomføres og bistand med intern karriereplanlegging tilbys
- At prosesser for å fornye, forenkle og bygge en fremtidsrettet arbeidsplass skal være transparente, og at de ansatte har medbestemmelse og ivaretas i omstillingsprosesser
| - Norsk Tipping er en aktiv deltaker i partssamarbeidet, og legger vekt på et tett og godt samarbeid og ivaretakelse av forventninger fra selskapets tillitsvalgte og ansatte for øvrig.
- Partsmøte gjennomføres hver 14. dag med tillitsvalgte, hovedverneombud og representanter for arbeidsgiver/ledelsen, med informasjons- og meningsutveksling om aktuelle saker. HR utarbeider agenda og skriver referat.
- Saker til drøfting og behandling tas i egne møter med egne ritualer og regler som partene er enig om.
- Aktivitets- og redegjørelsesplikten (ARP) er utarbeidet i et samarbeid mellom arbeidsgiver og tillitsvalgte.
|
Kunder | - Utvikle tilgjengeligheten tilpasset handelens utvikling
- Tilgjengeliggjøre Flax på en mer effektiv måte som gir muligheter for økt distribusjon
- Implementere forretningsmodeller tilpasset dagens marked
- Toveis samarbeid som gir verdi for begge parter
| - Videreutvikling av spillporteføljen. Store løft spesielt innenfor sportsspillkategorien, inkludert lansering av nytt spill (Fantasy)
- Gjøre appen tilgjengelig på relevante plattformer og den må være til enhver tid oppdatert etter kundenes behov
- Gjøre Flax tilgjengelig i de løsningene kundene bruker i fysisk handel, for enklest mulig betjening for handelspartnere
- Kontinuerlig forbedringsarbeid innenfor brukervennlighet, spillopplevelse og kundebeskyttelse
- Skape kundeopplevelser som overgår kundens forventning og kontinuerlig optimalisere og forbedre disse basert på kundeinnsikt og kundetilbakemeldinger
- Videreutvikle personaliserte kundereiser
|
Overskuddsmottakere | - Åpenhet og informasjonsdeling om hvordan selskapet jobber for å forebygge problemspilling
- Selskapet drives effektivt for å sikre at mest mulig av overskuddet går tilbake til samfunnet
| - Dialog med de enkelte overskuddsmottakerne for å informere om Norsk Tippings virksomhet
- Presentasjoner/innledninger på arrangementer i regi av overskuddsmottakere
- Møtepunkter for overskuddsmottakere, deriblant i forbindelse med selskapets generalforsamling
- Nyhetsbrev til interessenter, fagblogg og pressemeldinger
- Kontinuerlig arbeid med å sikre effektiv drift, og særskilt rapportering til eier på dette
|
Samarbeidspartnere og lokalsamfunn | - Samsvar mellom ønsket posisjon for partner og Norsk Tipping
- Samarbeid for å nå felles målsettinger
- Effektiv drift av samarbeidsavtaler
- Åpenhet og forutsigbarhet i dialogen med Norsk Tipping
| - Være en god og forutsigbar samarbeidspartner som prioriterer gode partnerskap
- Kontinuerlig kontakt og oppfølging med samarbeidspartnere i henhold til avtalene
|
Kjeder, kommisjonærer og nettpartnere | - Utvikle tilgjengeligheten tilpasset handelens utvikling
- Tilgjengeliggjøre Flax på en mer effektiv måte som gir muligheter for økt distribusjon
- Implementere forretningsmodeller tilpasset dagens marked
- Toveis samarbeid som gir verdi for begge parter
| - Innovere, utvikle og implementere gode løsninger for alle produkter
- Implementere gode verktøy for å understøtte en effektiv operasjon
- Utvikle fremtidsrettede forretningsmodeller tilpasset kunde- og markedsutviklingen
- Være en god og forutsigbar samarbeidspartner som prioriterer gode partnerskap
- En ny forretningsmodell for digitale partnere er utviklet og implementert
|
Leverandører | - Åpenhet og forutsigbarhet i dialogen med Norsk Tipping
- Forsterket oppfølging i forbindelse med spesielle hendelser
| - Kontinuerlig leverandørkontakt og oppfølging i henhold til avtalen
- Forsterket oppfølging ved spesielle hendelser
- Markedsdialog i forbindelse med anskaffelser
|