En smilende start på dagen
Om du kommer som gjest eller er ansatt hos Norsk Tipping, starter hver dag med et smil og et «hei» fra Cathrine og co.
-Vårt mål er at alle som kommer til Norsk Tipping skal føle seg velkommen, både ansatte og gjester, sier Cathrine Muri.
Hun jobber i resepsjonen på Norsk Tipping og sørger for at alle som kommer inn gjennom dørene til selskapet blir tatt godt imot.
Mens mange selskaper har gått vekk fra å ha egne ansatte til å bemanne resepsjonen, har Norsk Tipping gått mot strømmen og holdt på egne ansatte til å være de første man møter på når man kommer inn dørene til spillselskapet på Hamar vest.
-Vi får tilbakemelding om at det alltid er så koselig å komme til Norsk Tipping, sier Cathrine og fortsetter: – Det viktigste for meg er at alle skal føle seg sett og velkommen om de kommer på jobb, skal levere noe eller skal i et møte. Man kommer så langt med et «hei».
Hun tror besøkende setter pris på å bli ønsket velkommen i resepsjonen, men hun tror det også er flere faktorer som bidrar til at man føler seg velkommen i Norsk Tipping.
– Vi har en «hei-kultur» i selskapet. Det at alle hilser på hverandre er en viktig årsak til at man føler seg velkommen her, sier Cathrine.
Hun forteller om varierte dager i resepsjonen:
– Vi er et sentralbord for hele selskapet, samt at vi har en del administrative oppgaver. Noen av oppgavene er å behandle brev som kommer inn, planlegge besøk som skal komme og betjene kommisjonærvervet som vi har, sier Cathrine.
Norsk Tipping har nemlig sin egen kommisjonærdisk i resepsjonen, og mange av de besøkende synes det er stas å levere en Lotto hos selve Norsk Tipping.
I løpet av et år blir mellom 300 og 400 nordmenn millionærer på et av selskapets spill. Da vanker det en helt spesiell invitasjon fra Hamar:
– Siste fredag i hver måned inviterer Norsk Tipping til millionærlunsj. Da ruller vi ut den røde løperen og tar imot de nybakte millionærene med mat, drikke og underholdning, forteller Cathrine.
Millionær eller ikke; på Norsk Tipping får alle den gode velkomsten:
– Hos oss skal alle skal føle seg velkomne – både med og uten den røde løperen, avslutter Cathrine med et smil.